Recomandate

Produse noi

Trambulinele nu sunt doar pentru copii. Miscarea repetitiva de saritura pe aceste jucarii ofera multe beneficii sanatoase, si le face adecvate pentru oameni de toate categoriile de varsta, si aproape toate starile de sanatate.

Trucul de a scoate maximul de la o trambulina este alegerea – si utilizarea – uneia care sa fie adecvata nevoilor si conditiilor de viata ale fiecaruia. Pentru a gasi produsul ideal, in considerare beneficiile asupra sanatatii, precum si obiectivele tale, bugetul si spatiul disponibil.

Sariti pentru sanatate

1. Fitness cardiovascular cu impact mai scazut

Atunci cand sari pe trambulina, suprafata flexibila se misca odata cu tine atunci cand aterizezi, reducand impactul acesteia. Asadar, spre deosebire de alte forme de exercitii cardiovasculare cum este jogging-ul – unde impactul la contactul cu pamantul poate duce la accidentari de oase si ligamente, ale gleznelor, genunchilor si soldurilor – saritul pe trambulina are o probabilitate scazuta sa genereze astfel de accidentari. In tot acest timp, miscarea de saritura inca permite cresterea ritmului cardiac si al respiratiei, astfel imbunatatind ritmul cardiovascular atunci cand este efectuata in mod regulat, la o intensitate de la medie la ridicata. Medicii recomanda adultilor sa aloce un minim de 150 de minute pe saptamana a exercitiilor cu o intensitate moderata pentru a imbunatati sanatatea cardiovasculara.

2. Functie limfatica imbunatatita

din marile avantaje ale sariturilor pe trambulina este beneficiul oferit sistemului limfatic. Acesta joaca un rol important in imunitate, spaland celulele din intregul corp in lichidul limfatic pentru a le curata de reziduurile celulare si a le transporta catre cele mai apropiate organe de evacuare a acestor reziduuri, fie prin piele, plamani, ficat sau rinichi. Sistemul limfatic circula pe verticala, de-a lungul extremitatilor, dar spre deosebire de sistemul cardiovascular (care functioneaza asemanator, cu inima ce pompeaza constant pentru a mentine sangele in miscare in organism), sistemul limfatic nu beneficiaza de o pompa pentru a pune in miscare fluidul limfatic si reziduurile produse.

Sistemul limfatic necesita mai degraba contractia musculara pentru a pune in miscare reziduurile catre partea superioara a corpului, departe de extremitati. Exercitiile de aproape orice tip pot genera aceasta punere in miscare, dar miscarile in sus si in jos datorate trambulinei sunt de mare efect deoarece sunt relativ usor de efectuat si stimuleaza valvele sistemului limfatic sa se deschida si inchida simultan, crescand substantial fluxul de lichid atunci cand lucreaza impotriva gravitatiei pentru a ridica sistemul limfatic. Asta pune reziduurile in miscare, curatand organismul de toxine, si imbunatatind imunitatea.

3. Imbunatatirea echilibrului si a coordonarii

Multi oameni se chinuie sa isi mentina echilibrul la primele sarituri pe trambulina; cu toate acestea, aceste jucarii sunt foarte folositoare pentru imbunatatirea echilibrului si a coordonarii, pentru toate categoriile de varsta.

Atunci cand sari pe trambulina, corpul tau va fi proiectat in aer la diferite unghiuri. Uneori ajungi sa fi aruncat intr-o maniera neasteptata deoarece ai aterizat cu o forta mai mare decat ai anticipat; alteori vei putea ateriza inainte ca suprafata sa se tensioneze, sau, vei ajunge sa pui mai multa greutate intr-un picior decat in celalalt. Pentru a te acomoda cu aceste miscari neasteptate, corpul tau trebuie sa isi gaseasca centrul de greutate si sa se reechilibreze inainte de fiecare aterizare. Cu timpul, vei deveni mai bun la mentinerea echilibrului in ciuda unor miscari neasteptate, si de asemenea, vei putea sa anticipezi miscarea corpului in functie de cum vei ateriza, permitandu-ti sa reactionezi mai rapid. Pe scurt, echilibrul si coordonarea ti se vor imbunatati.

4. O forma distractiva de antrenament

Saritul pe trambulina este distractiv, si exista foarte putini care contesta aceasta afirmatie. Este ceva in sentimentul de a zbura care te revigoreaza si iti da satisfactie, si de fiecare cand gasesti o activitate distractiva, cu atat este mai probabil sa o repeti.

Un studiu efectuat in 2014 a descoperit ca cei care priveau activitatea fizica drept exercitiu erau mai predispusi sa manance mai mult dupa terminarea acestora, sa fie mai obositi si mai putin satisfacuti cu activitatile fizice. Pe de alta parte, cei care considera ca activitatea fizica este o modalitate distractiva de a petrece timpul mananca mai putin dupa terminarea antrenamentelor si vad aceasta experienta ca fiind una agreabila.

Exercitii

La fel ca si mersul, saritul pe trambulina poate fi ajustat sa fie practicat la orice nivel de abilitate. Incepatorii pot porni pe un model mini, cu un salt simplu, caz in care picioarele utilizatorului nu parasesc niciodata suprafata aparatului. Pe de alta parte, cei care au experienta se pot incumeta la salturi cu genunchii la piept, sarituri la 180 de grade si multe altele.

Lucruri interesante pe care le cunoastem despre copii nostri

Intreaba-te care a fost unul din primele lucruri pe care ti le amintesti sa le fi iubit cand erai copil? Pentru multi, raspunsul e simplu – iubeau sa topaie. Ca si copii, deseori topaiam de bucurie. Copii topaie instinctiv pe paturi, canapele, precum si alte suprafete cu efect de arc pe care le gasesc distractive, in miscarea ritmica de arc ce ii propulseaza inapoi in aer!

Copii stiu in mod natural ce ii face sa se simta bine atat fizic, cat si emotional. Ei stiu instinctiv ca organismul lor are nevoie de exercitii aerobice - cu exceptia faptului ca ei nu le percep ca pe exercitii, ci ca pe o joaca.

Dieta precara, televizorul si computerele sunt cauze dese pentru bolile cu care lumea se confrunta in societatea de astazi. Trebuie sa ne concentram pe cresterea nivelului de activitate al copiilor, pentru a preveni ca micutii nostri sa ajunga “Generatia Obezilor”. Ca si adultii, activitatea fizica a copiilor trebuie sa aibe un TEL si aceste teluri pot varia - de la a arata bine precum idolul lor, a pierde din in greutate (specific fetelor), si pana la indeplinire si competitie (specific baietilor). Mai presus de toate, totusi, activitatile fizice trebuie sa fie DISTRACTIVE!